به مناسبت هفته دولت انجام شد:

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان جغتای + عکس

به مناسبت هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان جغتای، با حضور  فرماندار، امام جمعه شهرستان، رؤسای ادارات، اصحاب رسانه و کارمندان نمونه  در محل سالن جلسات فرمانداری جغتای برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۳۵
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از جغتای، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، جلسه شورای اداری شهرستان جغتای، با حضور فرماندار، امام جمعه، رؤسای ادارات، اصحاب رسانه و کارمندان نمونه در محل سالن جلسات فرمانداری جغتای برگزار شد.

در این جلسه، ابراهیمی فرماندار شهرستان جغتای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجائی، باهنر و شهدای خدمت شهید آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، اظهار کرد: امسال هفته دولت مقارن با اربعین حسینی و دهه آخر صفر است که همه کشور و به ویژه شهرستان جغتای حال و هوای اربعین حسینی را به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی قطار انقلاب همچنان در حال حرکت و رو به پیشرفت است اما در طی این سال ها هم فراز و نشیب های فراونی داشته ایم و آنچه باقی مانده است نام نیک کسانی است که نیت خدمت و خدمت کرده اند و در مسیر اسلام بدون هیچ چشمداشتی تلاش داشته اند.

 فرماندار جغتای با اشاره به اینکه این جلسه به نام شهید «حسین منیدری» مزین شده، افزود: در جنگ هشت ساله ایران و عراق شهدایی بودند که پیکر مطهر آنها بعد از چندین سال سالم به کشور برگشته است همانند شهید «بهنام محمدی» و شهید «حسین منیدری»، اینها نمونه هایی از سند زنده حقانیت ملت عزیز ایران است.

 وی تاکید کرد: هر کدام از ما که هم اکنون مسؤلیتی داریم و به این صندلی ها تکیه زده ایم به برکت خون شهداست، باید توجه داشته باشیم در این مسؤلیت چقدر به دین و وظیفه ی خود عمل کرده ایم.

فرماندار جغتای با اشاره به مدت ۳ سال فعالیت در مسئولیت فرمانداری جغتای، بیان کرد: در این مدت حدود ۴۱۷ پروژه یا کلنگ زنی یا افتتاح یا در حال اجرا است که با احتساب نهضت ملی مسکن ارزش ریالی این پروژه ها بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از خدمات یکساله انجام شده از هفته دولت در سال گذشته تاکنون در سطح شهرستان، بیان کرد: مجموع ارزش ریالی پروژه های افتتاح شده ۱۹۳ میلیارد تومان است.

ابراهیمی به پروژه های در حال اجرا و قابل افتتاح در حوزه های مختلف شهرستان اشاره و اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا است و در حوزه راه ها و معابر روستایی ۳۲ روستا آسفالت داشته ایم که در استان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده ایم که از آن جمله؛ زیرسازی و آسفالت راه زور زمند، روکش آسفالت جاده اله آباد، راه جغتای_منیدر، تعریض و بهسازی راه برغمد جغتای که مجموعا با اعتباری بالغ بر ۶۰۰میلیارد تومان اجرا شده است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان پروژه های در حال اجرا شامل: مرکز جامع سلامت شماره ۲ جغتای، مرکز آموزش بهورزی، مرکز جامع سلامت روستای ابوچناری، فراشیان، خداشاه و خانه بهداشت اله آباد و محمدیه است که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

فرماندار جغتای به اقدامات در حوزه آب و پروژه های در حال اجرا و قابل افتتاح اشاره و تصریح کرد: پروژه مجتمع آبرسانی خيبر و آزادوار با اعتباری بالغ بر ۶۰ الی ۷۰ میلیارد تومان از این اقدامات است و در حوزه مسکن هم در هدف گذاری که در شهرستان داشتیم و انجام شد حدود ۶۰۰ هکتار زمین پیش بینی شده است که از ۳۳ روستا ۱۲ روستا الحاق شده یک مورد هم در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: در نهضت ملی مسکن روستایی ۸ هزار واحد اراضی پيش بيني شده که ۴ هزار و ۵۰۰ واحد آن قطعی شده است.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده بالغ بر هزار نفر جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیونی به بانک ها معرفی شده اند، اظهار کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان وارد چرخه اقتصاد شهرستان شده که هم چندین شغل را در این حوزه فعال می کند و هم این طرح بسیاری از مشکلات را از جمله اجاره مسکن و غیره را حل می کند و برای مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز موجب می شود که مبلغ قابل توجهی هم به صورت بلاعوض جذب شود که تاکنون در بحث جذب تسهیلات بعد از مشهد و نیشابور شهرستان جغتای جایگاه سوم است.

 وی، در بخشی از سخنان خود به خدمات دولت شهید رئیسی اشاره و خاطرنشان کرد: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و دهک های پایین جامعه، طرح نهضت ملی مسکن از این جمله است،  پست های دولتی حتی پست ریاست جمهوری هم کسوت خدمت هست که شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله رئیسی در مسیر خدمت جان خود را فدا نمودند و ماندگار شدند. 

خدمت بی منت به مردم، ادامه راه شهدای خدمت است

در ادامه این نشست شورای اداری، سرهنگ پاسدارمحمد رامشینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جغتای نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت و  یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، اظهار کرد:خدمت بی منت به مردم، ادامه راه شهدای خدمت است، همه ما باید طریق و روش این شهدا را سرلوحه و الگویمان قرار دهیم. 

وی تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های شهدای خدمت، دشمنی با دشمنان انقلاب اسلامی و دوستی بادوستان نظام جمهوری اسلامی بود.

وی در پایان  گزارشی از عملکرد سپاه، همایش پیاده روی اربعین و برنامه های پیش روی هفته دفاع مقدس ارائه داد.

 تجلیل و تقدیر از خانواده شهید «حسین منیدری»، خبرنگاران و کارمندان نمونه در راستای خدمت رسانی خالصانه و صادقانه از دیگر برنامه‌های این نشست شورای اداری بود.

لازم به ذکر است: در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تکریم شهدای شهرستان جغتای هر جلسه شورای اداری این شهرستان به نام یکی از شهدای والامقام جغتای نامگذاری می شود و این جلسه نیز به نام شهید «حسین منیدری» نامگذاری شده بود که پیکر پاک این شهید والامقام بعد از ۲۳ سال سالم برگشت.

انتهای پیام/
خبرنگار افتخاری بسیج/ هادی فریمانه

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار